loading...
مغان ورزش پایگاه خبر ورزشی
تبلیغات شما

فرشاد admin بازدید : 194 نظرات (0)
اختصاصی | رقابت های کوپا آمریکا 2015 از بامداد روز جمعه به میزبانی کشور شیلی برگزار خواهد شد.

دیدار افتتاحیه این رقابت های میان دو تیم ملی شیلی و اکوادور به میزبانی رزشگاه ملی شیلی شهر سانتیاگو، که میزبان فینال این مسابقات نیز است برگزار خواهد شد.

 


چهل و چهارمین دوره جام ملت های آمریکا جنوبی موسوم به کوپا آمریکا به میزبانی کشور شیلی با حضور 12 تیم برگزار می شود. کونمبول - CONMEBOL (فدراسیون فوتبال آمریکا جنوبی) مسئولیت برگزاری این رقابت ها را در سال 2015 به عهده دارد. این مسابقات از تاریخ 11 ژوئن تا 4 جولای (جمعه 22 خرداد تا 14 تیر ماه) در 9 ورزشگاه و در 8 شهر برگزار می شود.

10 تیم از منقطه کونمبول به نام های شیلی، برزیل، آرژانتین، اروگوئه، پرو، پاراگوئه، بولیوی، ونزوئلا، اکوادور، کلمبیا و دو تیم میهمان از منقطه کونکاکاف (آمریکا شمالی و جنوبی) به نام های مکزیک و جامائیکا در این رقابت ها حضور دارند.

اولین دوره این رقابت‌ ها در سال ۱۹۱۶ برگزار شد و از سال ۱۹۸۴ تاکنون قدیمی ترین تورنمنت فوتبال در حال جریان دنیا به شمار می‌ رود. شکل کنونی این تورنمنت با شرکت ۱۲ تیم در ۳ گروه ۴ تیمی می باشد. در پایان مرحله گروهی کوپا آمریکا دو تیم برتر هر گروه به مرحله یک‌ چهارم نهایی صعود می‌ کنند و دو تیم سومی که بهترین نتیجه را کسب کرده باشند نیز جواز حضور در مرحله حذفی را کسب می‌ کنند.

از آن‌جا که تعداد اعضای این کنفدراسیون فقط ۱۰ کشور است در هر دوره ۲ تیم از دیگر کنفدراسیون‌های عضو فیفا به این مسابقات دعوت می‌شوند. از سال ۱۹۹۳ تاکنون مکزیک همواره یکی از میهمانان این تورنمنت بوده‌است.

در طول ۴۳ دوره برگزاری این مسابقات تیم اروگوئه با ۱۵ قهرمانی موفق‌ترین تیم مسابقات به شمار می‌رود. آرژانتین با ۱۴ قهرمانی، برزیل با ۸ قهرمانی، پاراگوئه و پرو با ۲ قهرمانی و کلمبیا و بولیوی با ۱ قهرمانی در جایگاه های بعدی قرار دارند.

تیم ملی اروگوئه که در سال 2011 فاتح کوپا آمریکا شده بود مدافع عنوان قهرمانی در این دوره است. قهرمان این دوره کوپا آمریکا به نماینده قاره آمریکا جنوبی در جام کنفدراسیون های سال 2017 که به میزبانی روسیه برگزار خواهد شد شرکت می کند و اگر مکزیک و جامائیکا هم که به عنوان تیم های میهمان می باشند قهرمان شوند می توانند در جام کنفدراسیون ها شرکت کنند.

برای میزبانی سال 2015 در ابتدا فدراسیون فوتبال برزیل اعلام آمادگی کرد، اما با توجه به سیاست انتخاب میزبانی کوپا آمریکا که میزبان ها بر اساس حروف الفبا انتخاب می شوند میزبانی این دوره به کشور شیلی رسید. شیلی در سال 1991 میزبان رقابت های جام ملت های آمریکای جنوبی بود ولی هرگز فاتح آن نشده است.

سید بندی این رقابت ها بر اساس رنکینگ فیفا مشخص شده است. 4 سید با حضور 3 تیم. در سید 1 تیم های شیلی، برزیل و آرژانتین ، در سید 2 تیم های کلمبیا، اروگوئه و مکزیک، در سید 3 تیم های اکوادور، پرو و پارگوئه و در سید 4 ونزوئلا، بولیوی و جامائیکا قرار گرفتند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    دوست دارید مطالب این وب سایت بیشتر در کدام زمینه ورزشی بپردازد؟
    ورودی شما از کدام طریق بوده؟
    تبلیغات شما

    http://s5.picofile.com/file/8120005834/22767313240048569700.gif

    بنر نویسندگان

    بارسا فنز

    آپارات سایت

    آپارات سایت

    پخش زنده مسابقات
    شنبه، 20 تیر 1394
    جام جهانی فوتبال ساحلی - دور دوم مرحله گروهی
    یکشنبه، 21 تیر 1394
    جام جهانی فوتبال ساحلی - دور دوم مرحله گروهی
    سه شنبه، 23 تیر 1394
    جام جهانی فوتبال ساحلی - دور سوم مرحله گروهی